În cît timp se naşte un brand?

Fără a fi un cunoscător în materie de tehnologie ci mai mult un utilizator ca oricare altul am şi eu preferinţele mele atunci cînd vine vorba de branduri. E clar că alegerea mea e strîns legată de estetică dar nu sar peste calitatea produsului atunci cînd privesc prin vitrinele magazinelor. Iar unul din brandurile preferate este Nokia.

În istoria mea de utilizator al telefoanelor mobile am folosit 3 modele de la Nokia. Toate modelele au avut cîteva puncte comune: eleganţa, uşurinţa în manipulare şi o estetică remarcabilă. Şi pentru a răspunde la întrebarea din titlu vă dau următoarele date:

  • Nokia se naşte în 1865 atunci cînd un nene construieşte o fabrică de hîrtie în Finlanda. Hîrtie?! Cam aşa începe povestea Nokia!
  • Mai apoi în 1898 un alt nene înfiinţează Uzinele Finlandeze de cauciuc. Cauciuc?!
  • Un alt nene prin 1912 face Uzinele Finlandeze de Cabluri. Ei, de-aici parcă ne mai apropiem de ceea ce Nokia devine mai tîrziu. De altfel pe meterezele acestei uzine se vor pune mai tîrziu bazele diviziei de cabluri şi electronice Nokia.
  • În 1960 apare primul departament de electronice.
  • În 1962 apare primul dispozitiv electronic,
  • Şi abia în 1967 cele de mai sus fuzionează şi se naşte Nokia Corporation.

Deci lui Nokia i-au trebuit cam 150 de ani ca să ajungă în buzunarul meu. Şi asta este doar o expresie că de fapt e doar un vis deocamdată să duc în buzunar un telefon ca NOKIA C5 (sînt fan Aluminium Grey) sau NOKIA E7. Nu cred că este unul dintre voi care să nu-şi fi lipit ochii de un model Nokia. E clar că au dat şi ei rateurile lor dar vremurile te împing uneori să faci cîteva teste de piaţă chiar în timp real, numai aşa îmi pot explica cum unele din modelele lor, puţine ce-i drept, au putut ieşi de pe poarta fabricii atît de butucănoase şi aparent nefinisate. Dar greşeala este omenească iar faptul că modelele cu acest profil sînt puţine la număr mi-au întărit ideea că Nokia are viaţă şi că trăieşte şi greşeşte ca orice muritor de rînd.

Mă opresc aici cu laudele (şi cîte aş mai fi avut de spus!) iar ca să vă liniştesc, să nu credeţi cumva că am agăţat un contract de publicitate cu cei de la Nokia trebuie să precizez faptul că acest articol participă, din trei motive, la o campanie Quickmobile: în primul rînd pentru că această campanie este organizată de Chinezu, un person pentru care am un respect deosebit; pentru că mă simt norocos şi nu în utlimul rînd pentru că îmi doresc ca astfel de campanii pe bloguri să se înmulţească, consider că blogul este viitorul şi că cei care investesc cu adevărat în promovare ar trebui să-şi îndrepte atenţia către cei care chiar pot ajuta la promovarea produselor lor!

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

5 Responses to “În cît timp se naşte un brand?”