” Corporatocraţia “

După ce că, de la natură, căile româniei sînt încurcate mai vin şi nişte drumari şi construiesc drumurile… picior peste picior. Cînd spui Fondul Monetar Internaţional (FMI) sau Banca Mondială (BM) ţi se ridica părul pe ceafă, aşa de pretenţioase şi impunătoare sînt numele lor.
Aud o poveste legată de aceste nume zburlite zilel trecute şi mă gîndeam să o povestesc şi eu dar într-un scenariu autohton.
Se făcea că prin anul 1999, BM presa guvernul Bolivian să vîndă sistemul de apă potabilă al unui mare oraş din această ţară unei mari corporaţii americane. Presiunile fiind destul de „presante” şi guvernul Bolivian destul de anemic (a se citi corupt) pamblica s-a tăiat destul de repede. Şi, la fel de repede au crescut şi facturile la apă potabilă, serviciile au ajuns la stadiu de „infect” iar sărăcia deja consacrată pe acele meleaguri a dus la distrugerea acestui sistem vital.
Revenind în ţara noastră, ca să dau tenta de autohton, îmi aduc aminte că guvernul român a fost oarecum „presat” să cedeze contractul pentru construcţia autastrazii Transilvania unei corporaţii la fel de americane.
Similitudini:
– Ambele contracte au fost semnate la presiunile BM sau FMI;
– Ca şi sistemul de apă bolivian şi infrastructura drumurilor româneşti este la fel de vitală în evoluţia noastră ca naţie;
– De la preluarea contractului corporaţia respectivă a cheltuit banii ambelor state fără să se achite de datoriile contractuale;
– În ambele cazuri corporaţia a presat guvernele celor două  state să modifice contractul în timpul „jocului” întotdeauna în dauna statuli şi beneficiul corporaţie;
– În ambele cazuri este vorba de o singură corporaţie: BECHTEL.
Iaca na belea! Acest Bechtel, face ce face dar numai autostradă nu construieşte în românia. Vă reamintesc că acest contract s-a semnat în 2003 sub guvernare PSD şi în curînd vor ajunge iar la acela-şi guvern de stînga şi km construiti…? Cu succes românia se bucură de 5 km de autostradă. Mulţumim PSD! Te votăm PSD!  În 2004 vara (scrie Evenimentul Zilei) pamblica lucrărilor a fost tăiată de Năstase. Opoziţia face scandal că cică preţul contractului e prea mare. Da? Bineeeeeee! În 2005 se suspendă lucrările pentru renegocierea contractului care era de doar 2,5 miliarde euro şi se ajunge la 5 miliarde euro. Asta ca să vă învăţaţi minte şi să nu mai facă opoziţia scandal. Bechtel se reapucă de treabă în 2006 vara şi, cică la presiunea guvernului, se fac promisiuni că se termină primii 25 Km de autostradă. Nu ştiu în ce se măsoară „presiunea” guvernului român dar ştiu că din 2005 pînă în 2008 iarna sînt doar 5 km construiţi. Deci presiunea guvernului este egală cu o băşină leşinată de-a lu’ Teodor (pentru cine ştie cine-i Teodor). Şi încă ceva: România Liberă scria ” Anexele secrete Bechtel ”, ca şi cum contractul ar fi fost limpede ca apa de rîu… Vreau să mai subliniez faptul că opoziţia de-atunci s-a zburlit numai că atunci cînd a venit la putere… s-a ofilit. De Bechtelit aş mai Bechteli dar vremea Bechtelelilor trece aşa că vă ” înmînez ” un film despre Bechtel şi nu numai.

[googlevideo]http://video.google.ca/videoplay?docid=8040984008999333385&ei=yRIXSbP1IKf22gLk1vjGDQ&q=bechtel[/googlevideo]

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!