Aur de trompetă

Câteva figurine cu impresie de vedetă se scălămbăie prin presa mondenă uneori „terfeliţi” prin scandaluri alteori cuminţi şi darnici „implicaţi adînc” în acţiuni de caritate. Cît de greu este să te menţii în această lume? Păi este foarte greu avînd în vedere că realmente tu nu faci, nu construieşti, nu oferi nimic, eşti creaţia unei industrii media care astăzi te ridică iar mîine te buşeşte de asfalt cu tîrtiţa ta strălucitoare. Tocmai de aceea figurinele mai sus amintite sînt nevoite să alimenteze cu evenimente inventate (divorţuri, certuri, declaraţii, accidente, boli) adică surse de distracţie, sulimea gură-cască din faţa televizoarelor. Îmi este greu să cred că eşti chiar atît de prost încît să nu înţelegi cum, spre exemplu, Voicu Pînzaru (Ricky Martin de românia), un fost şofer de limuzină ajunge peste noapte vedeta unor şouri cu maximă audienţă. Acest băiat era un nimeni care s-a născut cu adevărat abia cînd doamna Columbeanu a fost „bănuită” de o aventură cu propriul şofer. Un miliardar ca doamna Columbeanu, care a apărut de nicăieri şi care trebuie să-şi păstreze numele poleit cu aur este nevoit să se reinventeze la fiecare pas, pentru asta investind mulţi, foarte mulţi bani în imagine. În acest fel a împuşcat doi iepuri: a reapărut pe primele pagini şi a „lansat” la apă un alt personaj de poveste, un şofer care a devenit amorez, care a devenit Ricky Martin, care a devenit manechin, care a devenit sursă de miştouri pentru engleza defectuasă, care a devenit posibil „Mr. World„… În plus este atît de bine cotat ca vedetă încît realizatorii de emisiuni creează păcăleli cu şi despre el, este invitat la emisiuni cu audienţe maxime gen „Dansez pentru tine” sau prezentat cu fast şi tîlc în jurnalele de ştiri.

Folosind aceeaşi gamă, Mordechai vede lucrurile cam la fel şi se întreabă şi el ca şi mine dacă e bine să cheltuim atîta „energie  în promovarea imposturii frumos împachetate, uitând valorile autentice „.

Cine dă valoare nonvalorii? Păi să facem o socoteală simplă: găsesc o informaţie pe site-ul Media Forest cum că melodia „Acapella” cîntată de Kelis (habar n-am cine sînt ăştia şi ce cîntă, îi amintesc aici doar pentru exemplificare) a fost difuzată de „U TV” în ziua de 6 aprilie de… 142 de ori. Asta înseamnă că melodia a avut 6 apariţii/oră adică la fiecare 10 minute auzeai această melodie. La fel se procedează cu melodiile româneşti de top, melodii care de foarte puţine ori se pot lăuda cu calităţi artistice dar care au în spate cam două, trei găleţi de bani care le susţin „moral” în clasament. La polul opus, trupe care reuşesc să umple săli mari de spectacole nu se înghesuie în aceste topuri ba chiar foarte rar îşi fac apariţia aici şi doar pentru cîteva zile. Asta dovedeşte că artiştii nu au nevoia de imagine lustruită artificial, de nume aurite, nu au darul limbismelor şi nici al pupincurismelor pentru că valoarea lor este calculată altfel şi de altcineva.

Ca să fiu rău pînă la capăt aş vrea să întreb cine sînt următorii: Anamaria Ferent, Raluca si Denisa (Bambi), Simona Senzual, Andreea Mantea, Silvia Pop, Andreea Tonciu, Laurette Atindehou, Claudia Neghină, Brigitte Sfat, Natalia Mateut, Daniela Crudu, Marinela Niţu, Ramona Gabor, Monica Columbeanu, Nicoleta Luciu, Gina Pistol, mai am cîteva nume dar deja plictisesc… Să trecem la nume masculine (dar nu la bărbaţi): Voicu Panzar, Serghei Mizil, Cristian Daminuţă, Poponeţ, Tolea Ciumac, Viorel Lis, Cătălin Botezatu, Adrian Filote, Jean Paler, Bogdan Croitoru, Honorius Prigoană, Costin Mărculescu, Tarky…

Deci cine sînt personajele astea? De ce cuvîntul lor înseamnă ceva? De ce fac audienţă mizeriile lor? Sînt o mînă de oameni care nu au nimic valoros de povestit dar, aşa puţini cum sînt, nu trece o zi fără să-i zărim la televizor, fără ca o emisiune „grea” să nu le ceară părerea.

Update: cine sînt Adelina şi Liviu Vîrciu? Asta apropos de scandalurile provocate pentru apariţia pe prima pagină.

 

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

4 comentarii pentru “Aur de trompetă”