Asta vrea publicul

Aud din ce în ce mai des, atunci cînd se discută despre calitatea unei emisiuni de radio sau televiziune ori despre un articol de ziar, că unul din factorii decizionali importanți ar fi publicul. „Asta vrea publicul” sau “asta cere publicul” mută – nedrept în cele mai multe cazuri – răspunderea și responsabilitatea pe umerii consumatorului. Ceea ce face redactorul/realizatorul/directorul de programe/patronul de ziar-radio-televiziune-trust, devine astfel mai puțin important, responsabilitatea lui se diluează iar el se adăpostește rușinos în spatele “marelui public”.

Eu fiind puțin plecat cu căpuțul, uneori mă simt Rege, alteori sclav și am zile cînd simt că sînt chiar Dumnezeu (hai, dați cu piatra repede!). Ei, astăzi simt că aș fi Publicul. Și îmi doresc nespus să ascult melodia “I will remember” cîntată de cei de la Toto, la un post de radio sau de televiziune. Promit să dau o bere celui de la butoane și să-l laud pentru curajul lui, ba chiar să-l propun pentru o primă.

Am și cîteva condiții dar care nu sînt greu de îndeplinit. Melodia trebuie să iasă pe post în intervalul orar în care postul de radio sau de televiziune se bucură de audiență maximă, adică în „prime time”, cum se zice pe la noi. Melodia trebuie să iasă pe post în forma sa inițială, netrunchiată, pentru a nu altera mesajul autorului și momentul artistic. Bravul realizator trebuie să poată dovedi (prin caseta martor) faptul că melodia a fost difuzată în întregime și în intervalul stabilit.

Acum, că toate acestea au fost spuse, publicul cere muzică. Să fie muzică! 🙂

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

2 Responses to “Asta vrea publicul”